reklama

Monológy vagíny: Dilatácia. Vaginoplastika. Búrame stigmu.

Dilatácia je vlastne zavádzanie dilatárora (vibrátora) do vaginálneho kanála neovagíny po vaginoplastike, ktorá zabezpečí optimálnu elasticitu stien vagíny a umožňuje jej penetráciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V našom prípade je vibrátor zdravotnícka pomôcka a nie robertko na baterky. Bez správnej dilatácie sa pokožka vo vagíne zmršťuje, čo v konečnom dôsledku vedie k skracovaniu vagíny a tento proces je nezvratný - bez možnosti obnovenia pôvodnej hĺbky - v skratke asi toľko. Ja som po vaginoplastike dostala presný harmonogram ako často treba dilatovať a svoj dilatátor, ktorý bol vybraný na základe pokynov chirurga. Mala som na výber medzi zlatým a strieborným, ale zlatá nie je moja farba. Viem, že v Českej republike sa používa jeden, kým v zahraničí, napr. v Severnej Amerike, či Thajsku sú to rovno 4 dilatátory, rozdelené podľa "veľkosti a náročnosti", ktoré pacientka používa hneď po operácii.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zopár informácií o dilatátoroch na youtube

https://www.youtube.com/watch?v=H9-XMl3fg4M

So svojím dilatátorom som sa zblížila hneď v prvý týždeň po vaginoplastike, kedy bol do mňa doslova zašitý počas celého jedného týždňa. Mohla som iba ležať, bez možnosti sa aspoň posadiť. Nebudem skrášľovať, bolo to peklo, ale možno práve vďaka tomu mi po jeho odstránení z tela išlo dilatovanie o niečo ľahšie a bolesť bola znesiteľnejšia. Aby sme si to priblížili, po vaginoplastike je vagína napuchnutá a krváca z vnútra aj z vonka, ale práve v tomto období je dilatovanie najdôležitejšie, pretože ak ju zanedbávame, výsledok nebude taký efektívny a rýchlo strácame hĺbku vagíny, keďže neovagina je pre telo ranou, ktorú chce zahojiť a postupne vytlačiť. Dilatovaním si zabezpečíme, aby rozmery neovagíny ostali nemenné. Tiež platí jednoduchá rovnica 1 pohlavný styk rovná sa 1 dilatácia, takže ak je možnosť, je jasné, čo si vyberieme. Taktiež, čím zriedkavejšie dilatujeme, tým viac bolí nasledovná dilatácia a aj pohlavný styk. Keď si chceme užívať sex, dilatácia sa musí stať našou najlepšou kamarátkou, proste krásny začarovaný kruh. Je doživotná a jej zanedbávaním si privodíme skolabovanie orgánu, bolesti a komplikácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V zahraničí sa už aktívne rieši aj otázka zabezpečenia dilatácie vo väzniciach pre transdievčatá - keďže je to zdravotná starostlivosť, i keď ja osobne si nedokážem predstaviť, ako sa dá za takých podmienok previesť. Počas prvých týždňov sa dilatuje väčšinou 4x denne (v závislosti od pokynov zdravotníckeho zariadenia a vygooglených informácií). Toto obdobie by som prirovnala k vedomému strkaniu noža do otvorenej krvácajúcej rany, pričom vieme, že ak sa tomu vyhneme, tak to bude ešte horšie. Podmienkou dilatácie je čisté, pohodové prostredie, s uvoľnenou psychikou, inak sa svaly dostatočne neuvoľnia a je to ešte horšie, takže v tomto koktaile faktov je naozaj zaujímavé sa k tomu pozitívne motivovať a dokopať, no je to možné. Pre mňa osobne je dilatácia najväčší zabijak času a otrava v živote, ale čo už, ak musíš, tak musíš. Na začiatku mi život uľahčoval Mesocain, ktorý má anestetické účinky a bol lepší než bežný lubrikant na vodnej báze, ktorý mal zabezpečiť, aby dilatovanie nebolo také bolestivé a dráždivé. Postupom času si telo zvykne a môžeme frekvenciu dilatácií znižovať, až sa dostaneme k optimálnemu číslu 2-krát týždenne, avšak minimum je raz týždenne. Hovoríme tu o mesiacoh, kvázi o roku, kým si to môžeme dovoliť. Je to celkom nepraktické vpratať tie termíny do bežnej praxe každodennosti, rodiny a záujmov, niekedy na to človek jednoducho zabudne, resp. chce zabudnúť. Aj keď cestujem, či niekam letím, vibrátor mám vždy so sebou zbalený, na letisku v príručnej batožine - aby mi ho ani náhodou neukradli, keď som si na neho už tak zvykla. Je celkom vtipné sledovať ako prechádza cez skener na letisku pri bezpečnostnej kontrole. Pre mňa je dilatovanie už ako umývanie zubov. Nechceš, ale musíš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od prvého dňa si vediem kalendár, nie menštruačný, ale dilatačný do ktorého si značím dni a mám potom prehľad o tom, či som splnila povinnú týždennú kvótu, i keď v posledných rokoch to celkom zanedbávam. Dilatovanie určite nie je nič erotické, ani žiadna sranda, ako sa spája asociácia sexuálnych fantázií o žene a vibrátore. Pre väčšinu dievčat po zmene pohlavia je to nočná mora, teda aspoň v prvých mesiacoch. Ja sa jej stránim ako čert svätenej vody, tak sa musím zakaždým znásilňovať. Je to jednoducho zabitá polhodina, kedy musím ležať a nudiť sa. Síce už nie je bolestivá ako v začiatkoch, ale ak ju zanedbávam už nejaký ten týždeň, tak je celkom nepríjemná. Mne osobne väčšinou žiaden pôžitok neprináša. Po aplikovaní dostatočného množstva lubrikantu zavediem vibrátor do svojej vagíny, spravím čo treba a odpočítavam pritom povinnú polhodinku počas ktorej si pozriem nejaký seriál, či počúvam hudbu. U nás doma vedia, že keď poviem mám prácu, moja izba je v tomto čase neprístupná, aj keby horelo, či prišiel na návštevu samotný pápež. Čo sa týka dilatovania, počas prvých rokov som používala lubrikant na vodnej báze, ale v poslednom čase dávam prednosť kokosovému oleju, keďže je dostupnejší a zanecháva lepší pocit, ak sa to dá takto povedať. Veľa som si o ňom a jeho účinkoch prečítala v zahraničných médiách, pozrela videá a usúdila som, že je dosť bezpečný na to, aby som to vyskúšala aj ja sama. Ak mám porovnať jeho účinky, dilatácia s kokosovým olejom nie je taká komfortná ako s lubrikantom, ale po dilatovaní sa kokosový olej ľahko vstrebe a neprejavujú sa isté nepríjemnosti, ktoré lubrikant za sebou zanecháva. Tiež nie je jedno o aký kokosový olej ide. Mal by byť, samozrejme, čistý, bez pridaných chemických a konzervačných látok. Ja osobne používam bežný bio kokosový olej z DM. Na túto tému má pár videí moja obľúbená youtuberka Julie Vu, ktorá mi bola neskutočne nápomocná počas prvých rokov, no teraz ma už skôr nudí, než inšpiruje - asi to bude tým, že už mám tie situácie odžité a nehltám informácie ako predtým.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

linky:

dilatovanie s kokosovým olejom - Julie Vu

https://www.youtube.com/watch?v=lbBhOVo5DOU

tip na dilatačný harmonogram od thajského chirurga

http://www.chet-plasticsurgery.com/dr-chettawuts-vaginal-dilatation-instructions/

Na slovenských stránkach som sa nevedela dočítať o dilatácii, tak som si myslela, že trocha poodhalím rúško tajomstva na túto tému . Všetko sú to, samozrejme, moje osobné skúsenosti, pričom sa v prvom rade treba riadiť pokynmi lekárov a tým, čo nám naše telo hovorí, okrem momentov, kedy kričí o pomoc a o ospravedlnenku od dilatovania. Hoci je dilatovanie občas náročné, občas otravné, je to starostlivosť o naše telo, aby fungovalo správne - telo, ktoré sme vždy chceli a tak tvrdo zaň bojovali.

Ilustračný obrázok
Ilustračný obrázok (zdroj: https://www.instagram.com/p/Bd-r7JGnOgo/?taken-by=freeda)
Sonya Haraszti

Sonya Haraszti

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Anglické dievča, dievča s minulosťou žijúce v hmlistom Albione.Komplikovaná. Zoznam autorových rubrík:  O mneListy pre nehoNa káveNezaradenéBehind blue eyes

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu