reklama

Orgazmus náš každodenný...

... alebo darujme si z lásky orgazmus. Také silné slovo a predsa sa ním ohadzuje tak ľahkovážne. Rozdiel medzi ženským a mužským orgazmom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred vaginoplastikou som sa najviac bála toho, že už nikdy viac nebudem mať pri sexe orgazmus a budem od pása dole mŕtva, bez citu, aj keby cezo mňa prešla horda španielskych plnokrvníkov. Úplne ma tá myšlienka zožierala a neustále nahlodávala myseľ, našťastie však tomu tak nie je.

Môj vzťah k môjmu klitorisu nezačal práve najlepšie. Mám s ním celkom bolestivé zážitky. Najprv som kvôli nemu po vaginoplastike takmer vykrvácala a neskôr schytala ešte pár korekčných operácií navyše na odstránenie silných bolestí a krvácania, ktoré ma počas nieľkých rokov každodenne sprevádzali. Okrem týchto bolestivých zážitkov mu však vďačím aj za niečo iné, čo sa nedá nijako vyčísliť - za svoj orgazmus, bez ktorého by bol život ako stravovanie sa s umrtveným jazykom, bez možnosti precítiť všetky tie chute a príchute. Predstavil sa mi hneď na druhý deň po operácii, kedy nastalo hluché obdobie medzi účinkami analgetík a ja mala pocit, ani presne neviem k čomu to prirovnať – akoby ma v polke tela rozrezali tupou pílou a nechali napospas bolesti, ktorá zasahovala každučký nerv v mojom tele a v tej zmesi rôznych bolestí som identifikovala aj jeho a to celkom jednoznačne - malinký bod, ktorý bol intenzívnejší než ostatné časti tela, dožadujúc sa pozornosti najnedočkavejšie, vysokocitlivý aj na ten najmenší vnem, dotyk obväzu, pohyb, či zmenu polohy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bolo to peklo. Ja zaštopkovaná ako obrus som sa samej seba ani nemohla dotknúť a táto malinká časť tela pritom doslova pulzovala v plameňoch, v neustálom pozore, až som mala pocit, že som ako sopka ktorá môže v ktorúkoľvek chvíľu explodovať. Vôbec to nebolo príjemné, práve naopak, avšak bola som nesmierne šťastná, že cítim a tak som vedela, že je všetko úplnom v poriadku. Po mesiacoch, kedy sa už telo zahojilo a upokojilo, utlmili sa aj tieto 24/7 trvávajúce stavy, kedy som doslova vyskakovala zo stoličky, či mrvila pri ceste autobusom. Niečo také malé a predsa tak mocné, ako sa v maďarčine vraví: Kicsi a bors, de erős.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zhodou okolností a nevypočítateľnosťou spletitých ciest života som zažila oba, aj mužský aj ženský orgazmus a viem sa k rozdielu medzi nimi vyjadriť, hoci to pre mňa vôbec nie je ľahké. Ak by som to mala jednoducho zhrnúť, tak "polopatisticky": mužský je intenzívnejší a silnejší vo svojej žiadostivosti, ktorý ako náhla vlna tsunami zmetie so sebou všetko, kým ten ženský graduje pomaly, vzrušenie sa postupne rozlieva po všetkých častiach tela až slasť vyvrcholí v každom kútiku nervových zakončení ako tlmené echo vzdialenej ozveny. Keď sa muž pustí do toho, má takmer vždy isté, že strelí na bránu, kým pri žene je to už otázne. Ženský orgazmus je oveľa komplikovanejší a hovorím o ňom predovšetkým na základe svojich vlastných skúseností, takže tu nechcem mudrovať ako dáky sexguru.. Stačí zmena nálady, stres, zlá technika, či proste plná hlava /tu mi vždy napadne vtip o tom, ako žena počas sexu myslí na nákupy - stalo sa to už aj mne/ a aj po niekoľko hodinovom tenisovom turnaji a prepotenej posteľnej bielizni môžeme skončiť neuspokojené a navyše s pocitom, že je to naša chyba, lebo ho majú všetky ženy naokolo okrem nás. Potom sa stáva, že začne stará dobrá klasika - predstieranie. Nejdem paušalizovať a mudrovať. O tejto téme sa už popísali hotové romány v erudovaných časopisoch za päťdesiat centov, avšak po osobných skúsenostiach a rozhovoroch s kamarátkami a známymi viem, že v tom nie som sama, keď sa po skončení aktu cítim neuspokojená, ale zároveň hrozne previnilo a tiež nechcem podlomiť ego svojho partnera, tak sa pridám a s úsmevom konštatujem, že to bolo skvelé, hoci si len potajme prajem, aby to už bolo za mnou a nemusela som ho klamať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiaľ, tiež som patrila medzi tieto ženy, pretože som sa bála - bála otvorene komunikovať a nedôverovala si dostatočne na to, aby som sa dokázala uvoľniť a keď som už konečne vyšla s farbou von, zapálenie bujaka akosi pohaslo.

Klitorálny, vaginálny orgazmus a magický bod G. Inšpirácia mýtických legiend a nejedných štúdií expertov, avšak.. všetko je individuálne, tak ako každá žena a jej telo. Taktiež nemalú úlohu pri dosahovaní orgazmu zohráva veľkosť klitorisu a jeho umiestnenie k vagíne. Ani sama neviem ako, ale prvé dva som zažila aj ja a nebudem klamať, keď poviem, že som sa cítila ako ten najväčší víťaz na svete, neskutočne šťastná, že mi moje telo bolo schopné po tom všetkom čím si prešlo darovať takéto vzpruženie a slasť, hlavne po tom, čo mi môj chirurg po operácii povedal, že dievčatá ako ja dosahujú orgazmus inak než ostatné. Zaplavená endorfínmi radosti som náhmatkovo otestovala aj limit svojich možností, ktoré boli čo sa opakovanosti týka viac než potešujúce, i keď do tohoto štádia som dospela až po rokoch a korekčnej operácii na odstránenie bolesti. Nedávno som niekde čítala článok o tom, ako dlho trvá dievčaťu s minulosťou dostiahnuť po vaginoplastike orgazmus a väčšinou sa tam skloňujú dlhé mesiace, až roky - z osobnej skúsenosti s týmto tvrdením musím súhlasiť, čo je viac než hrozné, ak sme nedočkavé chuťou žiť, ale telo má svoje hranice a jednoducho potrebuje čas, či sa nám to páči, alebo nie. Vaginálny orgazmus, bod G, klitorálne vyvrcholenie... prvý menovaný pár by som prirovnala k bájnym bytostiam, v ktoré veríme, hoci ich existenciu väčšina popiera, kým ten posledný - klitorálny je ako verný pes, ktorý pri správnom vedenení zaručene podá očakávaný výsledok, s výnimkou ak sme alergické na pôžitok. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemenej dôležité je dokázať vyprázdniť svoju myseľ, lebo na rozdiel od mužov sa o vyvrcholení rozhoduje práve tam a tiež poznať svoje telo, čo nám robí dobre a čo menej a dôvera v partnera, že s ním dokážeme otvorene komunikovať bez ostychu o svojich túžbach a potrebách. Bez toho to podľa mňa nejde a je to len hra prázdnej nádoby s hadicou, ktorá robí charitu, aby neostala nenaplnená. Čo sa týka sexuálnej osvety, zastávam názor, že je rovnako dôležitá pre každú/každého z nás, bez ohľadu na to, či sme chodili na etickú výchovu alebo náboženstvo, majúc na pamäti, že alfou a omegou všetkého je poznať naše telo a jeho možnosti, bez pokryteckosti a studu, prinajmenšom nie pred sebou. Znalosti, skúsenosti a prax sú najlepším liekom proti obavám a strachu. Myslím si, že každý muž pre ktorého je dôležité zdieľať prežívanie slasti aj s partnerkou by mal klásť dôraz aj na to, aby potešil aj svoju polovičku. Sex, milovanie sa, prepojenie, orgazmus.. je to o uvoľnení, dôvere, technike - kde nie sme odrezané od cieľa po prvých piatich minútach stopkou od partnera a tiež nie je jedno, za akých okolností sa do toho pustíme. Nie je to ako vo filmoch pre dospelých, kde stačí jeden pohľad chlapa na ženu a tá sa už zvíja v omamných kŕčoch extázy a ak nie, tak s tou babou niečo nie je v poriadku a potom čo partner už strelil gól sa z nás spokojne zvalí a nechá nás uprostred hry samé, aby sme upratali bordel po zápase a pritom sa ešte tvárili spokojne. Samozrejme nie vždy ide primárne o vyvrcholenie, niekedy nám viac než bohato stačí radosť z hry, bez ohľadu na to, či sme vyhrali alebo nie, pretože najdôležitejšie je prepojenie: so sebou a partnerom.

Priala by som si, aby sa o sexe a sexualite ako takej, o orgazme a masturbuvaní dalo hovoriť otvorene, a rovnako prirodzene a kultivovane ako o iných témach a veciach spojených s ľudským telom bez toho, aby sa táto nádherná, pre mňa až posvätná súčasť nášho života strhla do vulgárnych bažín prízemnosti. Spomínam si, ako som v dvanástich rokoch dostala od rodičov svoju veľkú encyklopédiu a ako prvé som si v nej vyhľadala rozmnožovanie, pretože ma táto téma neskutočne zaujímala aj nad rámec útržkov z filmov, ktoré som „náhodou“ - schválne zahliadla po jedenástej hodine na našom starom televízore. Bez sexu by sme neboli, neboli by ani naši rodičia a ich rodičia, vôbec celé ľudstvo. Verím tomu, že hnacou silou sexu okrem primárnej funkcie plodenia potomstva bola aj motivácia rozkoše a slasti, ktorých sa nám pri ňom dostáva skrz splynutie dvoch tiel. Pamätám sa na svoj obľúbený nemecký film pre tínédžerov Mädchen, Mädchen, v ktorom hlavná hrdinka o dušu pedálovala na bicykli, pretože jeho sedlo jej robilo viac než dobre, čoho sa jej pri sexe s partnerom žiaľ nedostávalo a tak sa hnala za vyvrcholením tak náruživo, až sa v tej extáze vrútila do pouličnej lampy. Všetko len s mierou, inak sa môžeme ľahko zraniť nie len na tele, ale aj na duši.

Najviac sa mi páčili slová jednej mladej talianskej lekárky v seriály Grey´s Anatomy, kde svoje myšlienky o sexe a orgazme zhrnula asi takto: „od prírody sme nedostali len reprodukčné orgány, ale tiež centrá pôžitku a uvoľnenia, pretože život dokáže byť niekedy až príliš nevrlý, či stresujúci a sex, masturbovanie, pocit intimity a slasti sú darom na odreagovanie a chvíľkové odpútanie sa od vecí pozemského sveta v úplne odlišných dimenziách a pre našu túžbu dosiahnuť tieto výšiny by sme sa nemali hanbiť. Naopak, sme zodpovední sami za seba a svoje telo a jeho zdravie a aj za to, aby sme poznali čo najlepšie schránku v ktorej prežijeme celý život a to tak, aby sme v rámci svojich fyzických možností dopriali nášmu telu aj duchu potešenie v takom rozsahu, v akom je to len možné." Nie je to tabu a žena, ktorá dokáže otvorene vyjadriť svoje potreby nie je menej než tá, ktorá sa namiesto pozdvihnutia do výšin radosti iba mlčky a frustrovane prediera údoliami spoločensky zaužívaného správania s ústami upchatými falošnými úsmevmi. Sexuálna osveta a rozvoj sú rovnako dôležité ako duchovný rast či fyzické zdravie, hlavne pre nežnejšie pohlavie, predovšetkým však pre nás dievčatá s minulosťou, ktoré už vieme ako chutí koláč a preto sa nedáme opiť rožkom. 

Hoci nie sú každý deň Vianoce s viacnásobným orgazmom, nech je to minimálne každodenná pesnička na želanie, aby sme mali aspoň jeden žiarivý úsmev za deň, pretože život je príliš krátky na to, aby sme ho prežili bez orgazmu. Avšak ani v prípade ak ho nemáme, by sme sa nemali cítiť menejcenne, pretože ženské telo je oveľa komplikovanejšie a na rozdiel od mužského, kde je centrum vzrušenia primárne sústredené v jednom bode, u žien je rozptýlené do viacerých vysoko erotogénnych zón a tu už ani nespomínam penetráciu bradaviek a tiež nie je vagína, ktorá by bola rovnaká tej druhej. Sú si vesmírom samy o sebe, tak ako každá žena a svoj vesmír aj so žiarivými výbuchmi hviezd si tvoríme predovšetkým my samé.

splash explosion
splash explosion (zdroj: https://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fcdn.iflscience.com%2Fimages%2F2d7149e8-8f52-5e98-a508-d0a137cad3bd%2Fcontent-1475844239-shutterstock-380098849.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.iflscience.com%2Fhealth-and-medicine%2Fhow-many-calories-does)
Sonya Haraszti

Sonya Haraszti

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Anglické dievča, dievča s minulosťou žijúce v hmlistom Albione.Komplikovaná. Zoznam autorových rubrík:  O mneListy pre nehoNa káveNezaradenéBehind blue eyes

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu