reklama

Sama na cestách

Lásku si za peniaze nekúpiš, ale letenku, ktorá Ťa k nej zoberie áno. Keď cestujem, všímam si ľudí naokolo, hlavne tých, ktorí cestujú dvaja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pozorujem ako sa k sebe pritúlia, keď sa na zastávke strhne lejak, aby sa zahriali, kým ja sa klepem od zimy sama s vytiahnutým zipsom vetrovky na maximum. Sledujem ako stoja pri sebe v rade na nástup do autobusu. Jeden podrží miesto, kým ten druhý ešte rýchlo odbehne po nejaké občerstvenie alebo toaletu. Ja stojím sama, s nohami prekríženými do X a pomaličky odrátavam do nekonečna, aby ma to prešlo a už som konečne sedela na svojom mieste, posediačky sa aj moč ľahšie zadržiava a posledné cukríky proti hladu lepšie cmúľajú.
Pozorujem ako si oprú hlavy jeden o druhého a zaspávajú schúlení na sedadle, lebo teplo ich partnera ich ihneď omráči do okamžitého spánku. Potajme kukám, ako si navzájom ukazujú fotky na telefóne a chytá ma závisť za tú istotu a pocit bezpečia, že aj keď sa jednému z nich vybije mobil, stále je tu ten druhý, ktorý vie v prípade potreby zatelefonovať a ak aj po príchode do cieľa vystúpia do neznáma uprostred noci, bude to s pocitom, že je pri nich niekto, komu veria a dáva im pocit istoty. Ja si šetrím posledné percentá batérie, pretože som si ráno klasicky v tom chaose zabudla pribaliť nabíjačku na mobil.
Všade sa píše aké skvelé je cestovať sama a objavovať svet a dobrodružstvá na vlastnú päsť, osamote, slobodne. Po tridsiatke ste už po všetkých stránkach života na vrchole, kým opak je slabosťou a chybou v systéme. Hľa: tu som ja.
Od svojej devätnástky som si zvykla, že v drvivej väčšine cestujem vo dne, v noci sama. Nocujem na letiskách, prečkávam noci na lavičkách v autobusových staniciach, lebo nízky rozpočet a "hladuj, ale cestuj" sa už akosi stali mojim životným krédom, no neužívam si to, len som si zvykla. 
Nie som závistlivá, len sa mi cnie. Cnie za niekým. Nie som zlá, len mám srdce človeka. Srdce, ktoré rovnako ako iné potrebuje občas pohladiť, pretože bez pohladení vysychajú duše. Som tridsiatnička a po nociach zaspávam sama v cudzom meste, v cudzej krajine, kým moje dieťa spinká vo svojej postieľke doma na Slovensku. Mám telefón plný ponúk na sex, ale žalostnú absenciu správy od toho jediného, od ktorého by mi stačilo aj objatie.
Samota nezabíja, na samotu sa dá zvyknúť, ale osamotenosť ničí. Je ako mor, ktorý sa nekontrolavane šíri a bujnie v každučkej myšlienke mysle až nakoniec vyplní celé vnútro bodavou bolesťou a utlmenými reakciami na jej zmiernenie . Jediný liek, ktorý poznám je vyplakať smútok z duše do poslednej slzičky, aby sa srdce opätovne mohlo naplniť čerstvými výzvami a vzrušením z nových podnetov. Potom som na nejaký čas opäť šťastná. Verím, že najbližšie už nepôjdem sama a v polospánku sa opriem o dobre známe pleco...nálada pred ďaľšou cestou, výpravou na sever do veľkonočného Škótstka.

Sonya Haraszti

Sonya Haraszti

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Anglické dievča, dievča s minulosťou žijúce v hmlistom Albione.Komplikovaná. Zoznam autorových rubrík:  O mneListy pre nehoNa káveNezaradenéBehind blue eyes

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu