reklama

Na káve: Venezuelčan zo sladkej korporácie.

S Francescom som sa stretla asi takto pred rokom v období, kedy som sa na Slovensku zotavovala po ďalšej operácii a bolo to moje úplne prvé stretnutie s niekým z južnej Ameriky, ak nerátam cestu vlakom v spoločnosti Argentínčana.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pochádzal z Caracasu a bol to veľmi živočíšny chalan so zmiešaným taliansko-latinskoamerickým pôvodovom. Keďže ja duša stratená, ani neviem, čo hľadám na zoznamke, ak som ešte stále do iného zamilovaná, nemala som odvahu ísť na stretnutie sama, tak som si so sebou ako posilu na kávu do trojky zobrala aj svoju priateľku. Podľa komunikácie a profilu bol presne môj typ: vzdelaný, vtipný a dobrodružný, vysoký a vyšportovaný, takže som bola z neho už pred stretnutím celá paf. Stretli sme sa v kaviarni Mondieu na Laurinskej a živo si spomínam na ten skvelý výhľad z horného poschodia a aj na to, ako som sa hneď horúcou čokoládou ogrckala, ale aj napriek škvrne na nohaviciach mi stála tá čokoláda za to. Veľmi dlho som už nemala takú dobrú a po rokoch napodobením v Anglicku som z nej bola doslova unesená.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francesco prišiel na stretnutie ležérne - v mikine, ľahko spoločensky unavený po predošlej prehýrenej noci a už veľmi skoro mi aj napriek prítomnosti kamarátky dával zjavné signály a komplimenty, ktoré som ja samozrejme ako absolútny neschopák s dlhým vedením na medziľudské vzťahy vôbec neregistrovala až do chvíle, kým mi to moja priateľka v maďarčine rýchlo a jednoznačne neobjasnila. Mala som o latino chlapoch svoje predstavy a kvitnúcou jarou možno trocha viac podkúrené pudy a on prvý muž po mesiacoch, čo sa ocitol v mojej blízkosti, keď si ku mne nahol, aby mi pri pozdrave letmo siahol po tele a chytil driek a tým okamžite zahral na moje rozladené struny. Témy boli rôzne od jeho štúdií na Harvarde a preceňovanom živote v Amerike, o jeho domove v rodnom Caracase a tiež motivácii prísť do Európy a o tom, prečo sa teraz kvôli katastrofálnej situácii v krajine domov nejaký čas ešte nechystá. Posťažoval sa aké náročné je nájsť anglicky hovoriaceho lekára, či zdravotnícky personál, ktorý mu rozumie a dokáže reálne pomôcť, hoci spokojne dodal aj to, že je jeho terajší zamestnávateľ našťastie v tomto veľmi nápomocný a vyšetrenia mu už nespôsobujú hlavybôľ. Vyjadril sa k svojej neznalosti slovenčiny a argumentoval tým, že pracuje v medzinárodnom prostredí, kde mu slovenčina netreba a v krajine aj tak neplánuje ostať roky a dovtedy, na toto neurčité obdobie si vystačí s kombináciou španielčiny a anglického jazyka. Dostali sme sa aj k jeho svetlovlasej škandinávskej bývalej a časoch, ktoré trávili v malom domčeku na čarovnom tropickom ostrove Margarita ležiacom v karibskom mori /mimochodom ten ostrov som si po stretnutí musela okamžite vygooglovať/.
Okrem iného ma veľmi oslovilo jeho rozprávanie o jeho práci v medzinárodnej firme, kde dostať všetko od slaných krekrov až po Figaro čokoládu. Vyrozprával nám, ako dostal v Amerike možnosť relokácie na Slovensko a že so svojím platom tu na naše pomery má pokoj a pohodičku, v práci žiaden stres a sladkostí ako zamestnanca firmy, koľko sa mu len ráči.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že som bola v takých rozpakoch, že vo chvíli, kedy sme mali zaplatiť som iba niečo nejasne zamrmlala a účet za nás troch sa nejakým spôsobomm podarilo uhradiť mne a v druhej chvíli sa už na mňa kamarátka neveriacky pozerá a pri vysvetlení situácie, kde ja stojím ako v tranze, Francesco sa džentlmensky ponúka, že zaplatí, no ja len neurčito prikývnem a odpovedám, že ho pozývam iba na mne smeje. Sranda je, že som si to vtedy vôbec ani len neuvedomovala, kvôli čomu som si neskôr počas svojej chorobnej analýzy každej situácie pripadala ako vypatlaná. Toto bolo prvýkrát, čo som pozvala chlapa, ale tak karma to zariadila tak, aby som pre zmenu zaplatila aj ja a nie len automaticky konverzačného partnera na káve za platcu účtenky pokladala. Krátko po stretnutí sme si vymenili ešte zopár správ, v ktorých ma už pozýval k sebe domov, lebo som sa mu počas stretávky o Slavíne ako svojom obľúbenom mieste v Bratislave rozplývala a on má zo svojho bytu v starom meste viac než skvelý výhľad, hlavne večer, preto by bola škoda to nevyužiť a keby som ho /Slavín spolu s ním v ten večer neuvidela/. Nakoniec sme sa však už k tomu výhľadu nedopracovali.. trapošila som toľko a nad Pánom Nedosiahnuteľným v kuse len bazírovala, čo by to so mnou spravilo, ak by som sa aj napriek svojej zjavnej zamilovanosti s iným vyspala - lebo Francescovi nešlo o kamarátstvo, skôr o niečo hmatateľnejšieho, no nedalo mi a po ostrove Margarita som ako druhé vyhľadala jeho spoločnosť, rovno našla voľnú pozíciu v Anglicku, vyplnila milión vecí a nudných žvástov až sa mi nakoniec podarilo uspieť a dostať prácu. Mesiac na to som sa už sťahovala do Birminghamu a Francescovi napísala, že sme od teraz kolegovia, za čo mi obratom pogratuloval a pripojil skromnú žiadosť dostať aspoň nejaké moje fotky v plavkách, ale najlepšie by bolo bez a ja sa na ňom len smiala, že z mačky nikdy nebude pes..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka tomuto stretnutiu vďačím za zaujímavú prácu, počas ktorej som spoznala skvelých ľudí, získala výnimočné kamarátky, mohla si dovoliť s kancelárskym platom pocestovať každý týždeň na nové miesto v krátkom anglickom lete a navyše zabrdla aj do HR, s ktorým som dovtedy nemala žiadne skúsenosti. Nevravím, že som toto všetko získala pomocou Francesca, ale keby vtedy nepôjdem na to stretnutie, tak by som o existencii tejto firmy ani netušila a to všetko, čo som za jedno leto absolvovala vôbec minulý rok nezažila. Tu sa mi vybaví dobre známa fráza: "žiadne stretnutie nie je náhodné". Pre mňa je Tinder aj o tomto, hoci sa niekedy zamyslím, či to stálo za to nevyspať sa s toľkými príťažlivými chlapmi kvôli jednému, Pánovi Nedostupnému, s ktorým som aj tak neskončila, ale... ja som už raz taká. Keď som zamilovaná, tak pre mňa existujú iba jedny pery, jedna hruď a jeden penis, aj keď nie je vyrobený pre mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
na káve
na káve (zdroj: osobný archív)
Sonya Haraszti

Sonya Haraszti

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Anglické dievča, dievča s minulosťou žijúce v hmlistom Albione.Komplikovaná. Zoznam autorových rubrík:  O mneListy pre nehoNa káveNezaradenéBehind blue eyes

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu