reklama

O vzťahu duše a tela alebo ak spoznáš svoju hodnotu, nebudeš viac potrebovať cenovku.

Pred niekoľkými dňami mi Facebook vyhodil fotku spred niekoľkých rokov. Bola som vtedy čerstvo po sérii veľkých zákrokov, samá kosť a koža. V priebehu jediného týždňa som schudla viac než 5 kg, ale bola som šťastná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Šťastná, pretože fyzická bolesť bola už znesiteľná, moje jazvy sa hojili a ja som bola schopná po ozaj veľmi dlhom čase opäť stáť na nohách a sama chodiť.

Spomínam si, že som poprosila maminu, aby ma odfotila v spodnom prádle pri veľkej okenici balkónových dverí, napol zahalená v záplave prudkého jarného svitu a pod fotkou bol krátky popis v maďarčine: "na úsvite zlatého veku". Odvtedy ubehlo niekoľko rokov a vo mne pretieklo viac než dosť zmien a myšlienkových pochodov. 

Naozaj sa toho veľa zmenilo. Teraz, keď som sama na byte najradšej behám nahá, čo bolo kedysi pre mňa niečo nepredstaviteľné. A nie, nie je to skrz toho, že mám nejaké chorobné nutkanie neustáleho predvádzania a producírovania sa. Je to o tom pocite prijatia sa. Pocite, že mi zo seba nie je zle, že som prijala svoje telo, akceptovala sa taká, aká som. Za posledné roky sa ho naučila milovať aj napriek mojej skolióze a prehnutým rebrám, aj napriek svojim jazvám a striám. Spoznala som jeho skryté krásy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprelomovejší pre mňa je tento dlho očakávaný stav duše. Pozerám sa na seba v zrkadle, na svoje prsia, ruky, tvár a už ani krk viac nezakrývam. Niečo takéhoto by som si pred rokmi ani nedokázala predstaviť. Fakt, že uprednosťňujem ležérne "mini oblečenie" pred dlhými pulóvrami a šálmi je najvýraznejším znakom toho, že sa k-o-n-e-č-n-e cítim doma a dobre vo svojej koži. Veď v prvom rade je to o tom, aby sme sa mali rady my samé a až potom prídu na rad všetci ostatní. Priznávam, je to ťažké. Pochybnosti a nespokojnosť s naším zovňajškom sa na nás valí zo všetkých strán a ešte keď sa z princípu nenávidíme aj my, napr. vlastnú telesnú schránku kvôli tomu, že sa líši od obrazu duše pod povrchom. Pridajú sa k tomu vyretušované reklamy, sexsymboly s rôznymi filtrami, čo sú o päť rokov už "staré" a automaticky nahradené mladšími. Na druhej strane zas striehne náš neutíchajúci smäd po večnej mladosti a sviežosti, no aj toto stojí a padá na nás a našom precítení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Precítení toho, že zostarnúť je privilégium, ktorého sa neujde každému a aj o uvedomení si, že starnutie neznamená automaticky zošuvorenie a premenu na šedý, neatraktívny prežitok. Každý z nás má voľbu naložiť so svojím telom tak, ako si to práve predstavuje. Telo je náš osobný vonkajší obal, do ktorého sa naša duša zaodie počas svojej cesty na Zemi a v neposlednom rade nás nakoniec vlastné telo dostane aj do hrobu. Z toho logicky vyplýva, že vzťah našej duše s telom, ktoré ju oblieka je veľmi podstatná vec a nie je na škodu, keď sú vnútro aj obal so sebou za dobre .)

Čo z toho máme, keď niekoho priťahujeme, páčime sa mu, dráždime jeho zmysly, no pritom v tichosti sebou opovrhujeme? To, aby som sa dostala do tohto štádia, trvalo n-e-k-o-n-e-č-n-e dlho. Samozrejme aj teraz mávam občasné tiky, avšak krása dospievania duše spočíva v naučení sa sebapríjmania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motivačné drísty a lacné statusy, ale nič z toho, avšak ak si skutočne osvojíme sebapríjmanie alebo sa oň budeme snažiť každý deň tak, ako nám to práve umožňujú silové pomery duše – ako je to v mojom prípade - dokážeme skutočne žiariť a s rozjarenou dušou rozsvietiť aj naše telá. Nech už máme osemnásť, tridsaťosem alebo šesťdesiatosem. Prajem každému, aby sa stihol nájsť počas krátkych pretekov zvaných život alebo aspoň nájsť na sebe niečo, na čo si dokáže zvyknúť, časom prijať a nakoniec mať rád. Potom sa to už pomaličky začne na seba kopiť a na záver sa každodenná bolesť zo zrkadla zmení na dôvod usmiať sa.)

Sonya Haraszti

Sonya Haraszti

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Anglické dievča, dievča s minulosťou žijúce v hmlistom Albione.Komplikovaná. Zoznam autorových rubrík:  O mneListy pre nehoNa káveNezaradenéBehind blue eyes

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu