reklama

Na káve. Ajťák Carlos zo São Paula.

Okej, tak ako väčšinou, opäť som meškala. V ráno stretnutia som už vedela, že to nedám na čas, posunuli sme teda náš malý „meeting“ o hodinu. Mala som pochybnosti aj ohľadom počasia kvôli ťažkým obtlstlým mrakom na oblohe

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

a tak sme pôvodný program historického zámku s malou zoo, kde mali plameniaky a tučniaky nahradili kaviarňou v centre mesta. Keď to nejde, tak to nejde..

Hneď ako som dorazila na miesto, Carlos ma automaticky vybozkal na líca, čo ma potešilo, pretože pri niektorých národnostiach sú z tohto nášho domáceho zvyku niektorí chlapi pekne v pomykove. Temné oči brazílskej čierňavy, žiarivý chrup a ani jedna vráska po očami a to mu ťahalo na štyridsiatku. To boli moje prvé dojmy po prvých sekundách stretnutia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kvôli blbému anglickému počasiu sme teda zašli do kaviarne, kde podľa neho podávali dobrú kávu, ale bola dobrá len naozaj podľa neho.

Vraj je brazílska káva tak trocha nakyslá, s kyslým úsmevom na tvári súhlasím. Malé espresso som popíjala hodinu a dokopy zapila asi troma pohármi vody. Moje chuťové bunky ma sklamali. Najprv káva v kolumbijskej kaviarni chutila ako bahno a teraz táto, neurčitá z latinskej Ameriky bola pre môj jazyk až príliš kyslá. Nie, určite to nebola horká chuť, skôr tá nakyslá.. asi som fakt len na to naše espresso varené v domácom kotyogó a na kávu z Costa...

Carlos prišiel do Anglicka pred štyrmi rokmi. Neplánoval sa tu usadiť, skôr precestovať krajinu. Bol pripravený na práce v kaviarni, avšak tri dni po príchode ho prijali na pozíciu UX designera a odvtedy sa mu na svojej pozícii vodí dobre, takže sa nevedel vyjadriť k situácii na pracovnom trhu. Nebol to úmysel, ale jeho práca mi prišla presne do rany, pretože pred časom som sa aj ja – ako laik, začala tak troška špŕtať v UX designe a Carlos ma preto ešte pred osobným stretnutím bohato zásobil odkazmi na rôzne stránky a zaujímavé TEDx prednášky z tejto oblasti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prirodzene sme sa dostali k môjmu prízvuku v portugalčine, keďže ja viem niečo z tej európskej, on zas hovorí brazílskou. Podal mi veľmi podrobnú etnografickú mapu svojej krajiny, povedal mi v ktorých oblastiach sú sústredené veľké japonské alebo holandské komunity, s pehavými ľuďmi a so zelenými očami až po multikulti São Paolo. São Paolo je podľa neho oveľa lepšie a bezpečnejšie ako gangmi ovládané Rio – dôvod, pre ktorý som pred rokmi začala s portugalčinou.

Tiež sme vypitvali ekonomiku okolitých krajín a vraj si po Brazílii najlepšie vedie Argentína, no ani v jednej krajine to nie je na dlhodobý pobyt, čo bolo aj dôvodom jeho príchodu do Európy. Doma sa mu nežilo zle, ale v podstate to bol život bez výhliadky do budúcnosti. Niečo podobného sa mi marí z Venezuely. Vďaka svojmu dvojakému občianstvu a portugalskému pasu má voľný pohyb po EU, čo by bez jeho európskeho pasu nešlo, pretože Veľká Británia nesponzoruje víza pre brazílčanov. Nedalo mi a spýtala som sa na jeho názor ohľadne nového brazílskeho prezidenta Bolsonara, čo od nástupu do funkcie značne rozvrátil krajinu, podobne ako ujo Trump v USA. Nenásytnosť obchodníka si najviac odniesli amazonské dažďové pralesy aj indiánske kmene, ktorým za posledné týždne do chránenej rezervácie po rétorike prezidenta vtrhla masa asi 20.000 baníkov, aby im prekopali pôdu pod nohami a chemikáliami otrávili rieky.. aj toto sa práve deje v jeho rodnej Brazílii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Navzájom sme sa posťažovali na nezdravú anglickú kuchyňu, Carlos vraj po roku a pol života v Anglicku pribral 15 kíl. Ja sa len pousmejem, pretože ja v tejto krajine zakaždým paradoxne chudnem. Kvôli tomu, aby neskončil ako angličania začal behať, variť si doma a napríklad celé toto leto strávi rôznymi charitatívnymi behmi po krajine, čo je win-win situácia. Okrem behu takto doslova pobehá aj celú krajinu. Hovorili sme veľa, jemu chodil jazyk rovnako, ale predsa tu bolo niečo čudné, niečo v jeho správaní. Hovoril ústami, no nie telom, usmial sa perami, no nie očami.

Po tom, čo nás vypochodovali z kaviarne s tým, že o piatej popoludní zatvárajú, sme sa ešte krátko prechádzali. Krátko na to zahlásil, že ho bolí noha, rozlúčil sa a každý z nás odišiel svojou vlastnou cestou. Čo ma zaujalo asi najviac, boli rôzne meet-up stretnutia programátorov v meste, ktoré mi spomínal a o ktorých som ani netušila. Najbližšie sa zabookujem práve sem, aj keď si tam asi budem tráviť žalúdočné kyseliny a tŕpnuť, lebo medzi tými ľuďmi budem ako slon v porceláne. Na druhej strane ma to neskutočne zaujíma a fakt, že mi to dá niečo nové je pre mňa veľkým lákadlom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa ešte Carlosa týka, nedá mi úvaha, či za svoj vzhľad vďačí brazílskym génom alebo je v tom ruka šikovného juhoamerického chirurga? Nech je to už čokoľvek, aj ja chcem z toho, hoci v štyridsiatke asi nebudem žiadna Gisele Bündchen .)

Sonya Haraszti

Sonya Haraszti

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Anglické dievča, dievča s minulosťou žijúce v hmlistom Albione.Komplikovaná. Zoznam autorových rubrík:  O mneListy pre nehoNa káveNezaradenéBehind blue eyes

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu